Undersökningen

Så kom dagen för undersökning.
Fick en kompis att köra mej, en kompis som precis fått en 2mån bebis.
Fatta vad jobbigt det var att se en nästan nyfödd, söt, underbar bebis, en sån jag hade i magen.

Först fick jag anmäla mej, sedan fick jag på en gång fylla i ett hälsopapper,ta ett urinprov och klamydiatest.
Efter det fick jag en manlig läkare som gjorde en gynundersökning.
Har aldrig haft en manlig till det förut, det var lite konstigt fast han var rolig doktorn, så det var okej ändå.
Han körde in massa grejjer och bland annat gjorde han ultraljud vaginalt.
Inte så jävla skönt, men han satt och kolla på en skärm för att bestämma hur lång tid jag hade gått.
Det var jobbigt, jag såg när han fick ut ett kort, men jag fick inte se någonting alls.
Jag hade så gärna velat haft det kortet.

Sedan prata vi om hur jag ville göra aborten
Jag vill göra kirurgiskt eftersom då sover man och jag ville inte vara medveten om vad som hände.
Sedan fick jag gå till en barnmorska som hjälpte mej att få en tid för aborten, fick välja helt själv nästan,
men det blev ca 1.5v senare, fick 2 tabletter också som jag skulle ta på morgonen sen.

Trackback
RSS 2.0